کتاب اردوغان شِنول نویسنده، مترجم و محقق ترک، با عنوان "فرهنگ نامه دایره المعارف گرجی" (Gürcü Ansiklopedik Sözlüğü) به زبان ترکی به عنوان بخشی از جشن های اختصاص یافته به یکصدمین سالگرد افتتاح اولین نمایندگی دیپلماتیک گرجستان در آنکارا-ترکیه رونمایی شد. مراسم رونمایی کتاب توسط سفارت گرجستان در ترکیه برنامه ریزی شد.

کتاب اردوغان شِنول نویسنده، مترجم و محقق ترک، با عنوان "فرهنگ نامه دایره المعارف گرجی"  (Gürcü Ansiklopedik Sözlüğü) به زبان ترکی به عنوان بخشی از جشن های اختصاص یافته به یکصدمین سالگرد افتتاح اولین نمایندگی دیپلماتیک گرجستان در آنکارا-ترکیه رونمایی شد. مراسم رونمایی کتاب توسط سفارت گرجستان در ترکیه برنامه ریزی شد. گیورگی جانجغاوا سفیر گرجستان درترکیه در سخنرانی خود بر اهمیت تعمیق بیشتر روابط حسن همجواری و مشارکت راهبردی گرجستان و ترکیه تاکید کرد. وی با خرسندی خاطر نشان کرد که پویایی مثبت توسعه همکاری های دوجانبه و چندجانبه ادامه دارد. سفیر همچنین بر نقش مهم دیاسپورای گرجستان و دیپلماسی عمومی در تقویت روابط بین دو کشور  تاکید کرد. در عین حال خاطرنشان شد که روابط با گرجیان خارج کشوریکی از مسیرهای اصلی فعالیت های دولت و وزارت امور خارجه گرجستان و همچنین نمایندگی های دیپلماتیک گرجستان در خارج از کشور است.

قابل ذکر است، که این کتاب با مشارکت فعال سفارت گرجستان در آنکارا و  با حمایت کنسول افتخاری گرجستان آقای نورتین چارمیکلی در ازمیر منتشر شد. کتاب  «فرهنگ نامه دایره المعارف گرجی» در  ۶۰۰  صفحه و به زبان ترکی نوشته شده است و اطلاعات کلی در مورد گرجستان، فرهنگ، تاریخ، معماری، هنر، جاذبه های گردشگری گرجستان و موضوعات مهم و دیگری درج می کند. هدف کتاب افزایش آگاهی بیشتر در مورد گرجستان در ترکیه است.

https://1tv.ge/news/ankarashi-turqul-enaze-gamocemuli-wignis-qartuli-enciklopediuri-leqsikoni-prezentacia-gaimarta/

کد خبر 11405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =